100e werkzoekende laat zich omscholen tot medewerker klantcontact
28 maart 2017 

100e werkzoekende laat zich omscholen tot medewerker klantcontact

IMG_1647Op 28 maart startte de 100e deelnemer aan leer-werktraject Erkend Talent met als doel om met een officieel mbo3-diploma en werkervaring, een baan te vinden als medewerker klantcontact. 75% van alle deelnemers tot nu toe heeft via deze weg een baan gevonden. Met de kick off, start een groep werkzoekenden aan een traject van een jaar waarin zij 20 uur per week stage lopen bij verschillende organisaties en 8 uur per week de erkende mbo3-opleiding Waardevol Klantcontact van Ocaro volgen. Praktijkopleider Jeske Ploeg van de gemeente Stichtse Vecht: “Vorig jaar hebben wij voor het eerst meegedaan aan dit traject en dat is zo goed bevallen dat onze stagiair van toen nu (op uitzendbasis) bij ons in dienst is.” Dit jaar 150 mensen helpen aan een baan “Gelukkig trekt de markt voor werkgelegenheid weer aan,” vertelt Carolien de Oliveira Marreiros, directeur van opleidingsbureau Ocaro, “Maar er zijn nog steeds ontzettend veel mensen die deze kans verdienen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die lang ‘uit de running’ zijn geweest, schoolverlaters, mensen met een kansarm beroep of herintreders. We willen daarom dit jaar in het hele land 150 mensen helpen aan een baan in dit mooie vak.” Motivatie is de sleutel Carolien: “We merken dat de samenwerking tussen gemeenten, bedrijven, de deelnemers en ons als opleider werkt als een vliegwiel. Iedereen is enorm gemotiveerd om dit jaar tot een succes te maken voor de deelnemers. Vrijwel alle deelnemers behalen het officieel erkende mbo3-diploma en zo’n 75% van de deelnemers heeft inmiddels een baan gevonden. Het is juist dit diploma dat zorgt voor ‘duurzame’ kansen op een baan. ”
Over de schrijver