IMG_3728Gemeente Brummen wil komend jaar een grote verbeteringsslag van het KCC doormaken. Met tijdelijk onze nieuwe collega Mayke Arends als vervangend teamleider front office. Mayke: “Een gave uitdaging. Gemeente Brummen heeft een enorme ambitie voor heel concrete verbeterpunten. Ik draag daar graag aan bij!” 

Nieuw tijdperk voor het KCC

Een nieuw gemeentehuis, nieuwe openingstijden, nieuwe manier van werken: het huidige Klantcontactcentrum (KCC) van de gemeente Brummen heeft de afgelopen periode veel veranderingen meegemaakt. Deze nieuwe start is een mooi moment om ook de dienstverlening van de gemeente te professionaliseren.

Aan de slag met verbeterpunten

Mayke: “We hebben als gemeente nog voldoende verbeterpotentieel. Gelukkig, zou ik bijna willen zeggen, want wat is nou mooier dan iedere dag een beetje beter willen zijn? Niet alleen in de kwaliteit van onze telefoongesprekken, maar ook in het nakomen van terugbelverzoeken of in afspraken die we gecommuniceerd hebben met onze klanten, liggen nog mogelijkheden. Als KCC nemen wij dit verbeterpotentieel serieus. Wij gaan in 2014 onze dienstverlening op verschillende punten verbeteren.”

Meer eenduidigheid

Mayke: “We hebben onszelf concrete doelen gesteld, waaronder eenduidigheid in het aannemen van de telefoon.  Het moet voor een klant (dus ook de interne klanten/ collega’s) niet uitmaken met welke KCC-medewerker iemand te maken heeft. Dit willen we bereiken door het maken duidelijke werkafspraken en heldere werkbeschrijvingen.“

Op de goede weg

“De gemeente heeft al een aantal zaken aangepakt om te verbeteren en daar zijn we ook trots op. Zo hebben we medewerkers al op verschillende werkstromen ingewerkt, waardoor ze flexibeler inzetbaar zijn. Enkele medewerkers hebben ook de MBO3-opleiding Waardevol Klantcontact gevolgd via Ocaro, dus ook in persoonlijke- en functionele ontwikkeling steekt de gemeente veel aandacht.”

“Nu is het tijd om door te pakken en spijkers met koppen te slaan. Een flinke klus, maar ik heb er vertrouwen in dat we met zijn allen die klus kunnen klaren!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *