Jouw organisatie is actief of wordt actiever op social media. Het beleid ligt er, de uitgangspunten zijn duidelijk, nu komt het aan op doen; op het communiceren. Tijdens deze training leer je heel pragmatisch op een korte, klantgerichte en doeltreffende manier de interactie met jouw klanten aan te gaan op social media.

Onderwerpen

Over alle Social Media heen:

  • de juiste tone of voice hanteren
  • effectief omgaan met zinloze discussies op Social Media
  • tot de kern van de klantvraag kunnen komen
  • klantgericht omgaan met emoties in een reactie
  • actief ‘luisteren’ via Social Media
  • de leiding houden tijdens het communiceren via Social Media

Whats App, Twitter en Facebook:

  • de do’s en dont’s van klantgericht twitteren, whatsappen en communiceren via Facebook
  • een zakelijke tweet formuleren met een heldere inhoud
  • de 4 A’s in een WhatsApp gesprek toe te passen
  • het benutten van de ‘waarheidsmomenten’; welke momenten doen zich voor om de klant te verrassen

Chat:

  • verschillende chattechnieken kunnen hanteren (taxeren, analyseren, structureren, informeren, afsluiten)

Na de training

Na deze training ervaar je meer zelfvertrouwen in het schrijven van berichten en het aangaan van de interactie op social media. Je hebt concrete handvatten gekregen en kunt direct aan de slag!

 

 


Ook deze training geven we incompany en op maat. Wil je hierover verder praten? Neem dan via het formulier rechts contact met ons op.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor medewerkers van het KCC, afdeling communicatie of webcare: degene die vragen beantwoordt op social media.

Duur

1 dag

Wanneer?

Op aanvraag

Ik heb een vraag

Je vraag

E-mail


of stuur ons een WhatsApp bericht op
06 22 65 74 17 (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur)

Locatie

6821 CL

Schrijf je in voor "Communiceren via social media"







Bel mij terug

Laat hieronder je telefoonnummer achter, wij nemen dan binnen een werkdag contact met je op!

Telefoonnummer