Ken je het gevoel van langs elkaar heen praten? Is het soms lastig om de daadwerkelijke klantvraag boven tafel te krijgen? Of duurt een klankgesprek voor jouw gevoel te lang? Deze training helpt je om te herkennen waar de verborgen vraag van de klant ligt, hoe je oprecht luistert naar de klant, contact maakt en vlot tot een effectief klantgesprek komt.

Onderwerpen:

Dag 1

  • het voeren van een zakelijk, vriendelijk en klantgericht (telefoon-)gesprek
  • doorvragen bij de klant (vraag achter de vraag)
  • oplossingsgericht denken en beantwoorden
  • het hanteren van de telefoonetiquette
  • actief luisteren
  • bewustwording van de persoonlijke communicatie stijl
  • inleven in de situatie van de klant

Dag 2

  • het omgaan met weerstand
  • het brengen van slechtnieuws
  • het stellen van grenzen
  • helder en positief spreken
  • de kracht van de stilte
  • leiding nemen en houden tijdens een gesprek

Na de training…

  • heb je meer zelfvertrouwen bij ‘slecht nieuws’ gesprekken
  • verlopen gesprekken vlotter
  • heb je je effectiviteit vergroot
  • neemt je plezier in het contact met de klant toe

Ervaringen van anderen

“Met een boze klant ga ik nu heel anders om. Ruimte geven aan zijn emoties levert een heel ander gesprek op. Ik merk ook dat ik meer complimenten krijg van klanten. Deze training heeft me meer zelfvertrouwen gebracht.” – Naam klant


Ook deze training geven we incompany en op maat. Wil je hierover verder praten? Neem dan via het formulier rechts contact met ons op.

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die dagelijks direct klantcontact voert. Bijvoorbeeld bij een receptie of aan de telefoon.

Duur

2 dagen

Wanneer?

Op aanvraag

Ik heb een vraag

Je vraag

E-mail


of stuur ons een WhatsApp bericht op
06 22 65 74 17 (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur)

Schrijf je in voor "Klantgerichte Communicatie"







Bel mij terug

Laat hieronder je telefoonnummer achter, wij nemen dan binnen een werkdag contact met je op!

Telefoonnummer