Opleiding Waardevol Klantcontact scoort 8,4
24 februari 2016 

Opleiding Waardevol Klantcontact scoort 8,4

Dit enthousiaste artikel kregen wij ingezonden van de deelnemers van de gemeente Amsterdam die onze MBO3-opleiding volgden. We delen het graag met je!

Op 15 december 2015 hebben 12 medewerkers van het contactcenter de MBO3-opleiding gehaald. De opleiding Waardevol Klantcontact duurt een jaar en wordt beëindigd met een diploma. Van harte gefeliciteerd! De training is bovengemiddeld beoordeeld met een 8,4.

Verdiepend, leerzaam, inzicht in jezelf

Medewerkers geven aan dat de training goed bevallen is en omschrijven deze als ‘verdiepend, leerzaam, geeft inzicht in jezelf en helpt om de klant beter van dienst te zijn’. Zij zijn hiervoor geselecteerd op grond van de duur van hun dienstverband, werkhouding en motivatie. Het doel van de opleiding is de vaardigheden te verbeteren ten dienste van de klant. Medewerkers vonden het inspirerend en kregen inzicht in hun eigen kracht. Daarnaast zorgden de vakken Nederlands, Engels, Rekenen voor een verfrissing van kennis. Er is een sfeer ontstaan waarbij openheid en vertrouwen ontstond onderling. Volgens hen gaven de trainers hierin goede begeleiding en was er voldoende ruimte voor terugkoppeling . De opleiding was wel intensiever dan verwacht.

Een mooi jaar afgerond

Een verdieping van de stof kwam in de vorm van kennismodules. De gemeentelijke resultaatverantwoordelijke eenheden (RVE’s), werden aan de hand van trainingen en werkbezoeken in beeld gebracht. Alle deelnemers zijn met goed gevolg geslaagd en zijn nu in bezit van een diploma. Ze zijn een ervaring binnen de gemeente Amsterdam rijker en de groep is een hecht gezelschap geworden. Er is een mooi jaar afgerond.

Wat nemen de medewerkers mee naar de werkvloer?

  • “Ik ga met meer inzicht in mezelf de werkvloer op en kan daardoor beter van dienst zijn.”
  • “Door de vaardigheden die ik geleerd heb, heb ik nauwelijks nog lastige gesprekken.”

Alle CCA deelnemers: bedankt voor jullie inzet en feedback, die nemen we mee voor de volgende opleiding!

Auteur: Manon Keeman, stagiair Communicatie Dienstverlening bij de gemeente Amsterdam

Over de schrijver