trainingen

Trainingen

“Hoe ziet uw Klant Contact Center eruit in 2021?”

We vragen het regelmatig aan onze klanten: Hoe ziet uw Klant Contact Center eruit in 2021?
Iedereen blijkt zo z’n eigen beeld hierbij te hebben. Zoals bijvoorbeeld:

  • Wij willen onze dienstverlening richting burgers en bedrijven verbeteren.
  • Eén van onze concrete doelstellingen is om 80% van de vragen in één keer direct af te handelen.
  • Wij gaan binnen het KCC zowel een eerste- als tweedelijns inrichten.
  • Ons KCC is in 2016 ingericht op basis van de klantvraag.

Verschillende accenten. Over één ding is iedereen het eens: het vraagt nogal wat van een KCC-medewerker! Een klantgerichte houding, vakmanschap, samenwerking….

Ocaro biedt trainingen voor managers en medewerkers

Onze trainingen ondersteunen managers en medewerkers hierin.

Vaardigheidstrainingen zoals klantgerichte gespreksvaardigheden, verkoop, communicatie, als inhoudelijke trainingen op het gebied van kennis, schriftelijke communicatie, e-mail communicatie en correct spelen met taal.

Onze trainingsprogramma’s richten zich op het gedrag van de individuele medewerker. De basis hierbij is bewustwording van het gewenste gedrag en het doel dat je wilt bereiken. Het bewustwordingsproces ligt aan de basis van het gewenste denken, doen en handelen. Ook voor onze trainingen geldt dat wij altijd kiezen voor een integrale aanpak over alle kanalen heen: balie, telefoon en de digitale kanalen.

Ocaro biedt zowel maatwerk- als erkende opleidingen aan.

Mensen maken het verschil

Bij al onze trainingen creëren we een veilige leeromgeving, zodat de cursist optimaal leert. Mensen maken het verschil, dat zien en merken we ook bij onze enthousiaste en gepassioneerde trainers. Zij brengen veel afwisseling in de praktijk en door de eigen praktijkervaring binnen gemeenten zijn de voorbeelden herkenbaar voor de deelnemers. Er wordt onder andere gewerkt met kennisoverdracht, praktijkcases, spelvormen, rollenspellen en het werken in subgroepen.

Wil je meer weten over onze tainingen?

Neem contact op

Trainingskalender

Bekijk hieronder wanneer je een training kunt volgen. Meer informatie en aanmelden kan door contact op te nemen met Nadja Jonkers, 0313 – 654 240

Trainingen voor KCC Medewerkers

Vaardigheidstrainingen

15-7-2016 Coevorden Vaardigheidstraining Persoonlijke Presentatie
7-10-2016 Kampen Vaardigheidstraining Social Media
16-2-2017 Utrecht Vaardigheidstraining Persoonlijke Presentatie

Kennistrainingen voor gemeenten

29-9-2016 Utrecht Wegwijs in Openbare Ruimte
13-10-2016 Utrecht Wegwijs in WMO
14-10-2016 Kampen Wegwijs in Openbare Ruimte
11-11-2016 Kampen Wegwijs in Werk en Inkomen
24-11-2016 Utrecht Wegwijs in Bouwen en Wonen
24-11-2016 Wegwijs in WMO
15-12-2016 Utrecht Wegwijs in Werk en Inkomen
12-1-2017 Utrecht Wegwijs in Gemeentelijke Belastingen
20-1-2017 Kampen Wegwijs in Gemeentelijke Belastingen
17-2-2017 Coevorden Wegwijs in Bouwen en Wonen

 

Trainingen voor KCC-teamleiders en -seniors

 

13-9-2016 Arnhem Zelfmanagement: Persoonlijke Effectiviteit
28-9-2016 Arnhem Projectmanagement
25-10-2016 Arnhem Performancemanagement: Beoordelen
3-11-2016 Arnhem Effectief communiceren
17-11-2016 Arnhem Leiding geven aan een team
15-12-2016 Arnhem Invloed en Beïnvloeding
4-1-2017 Kampen Vaardigheidstraining Social Media
1-2-2017 Arnhem Kanaalsturing
10-2-2017 Arnhem Situationeel Leiderschap

Onze trainingen, een overzicht

Trainingen voor medewerkers

Klantgericht communiceren

In deze training staat het klantgericht communiceren centraal. Zowel face to face (balie) als telefonisch. We leggen een eerste basis als het gaat om het denken en handelen vanuit de klantvraag. Een klantcontact wordt waardevol door de “waarde” die de medewerker toevoegt in het gesprek: kennis én emotie (beleving).

Lees meer >

Kennistrainingen

Tijdens de trainingen over kennismodules leer je inhoudelijk meer over de wetten van de verschillende domeinen. Vervolgens leer je hoe je de antwoorden op de meest gestelde vragen van jouw gemeente kunt vinden.

> Lees meer

Omgaan met emoties

Tijdens deze module gaan we dieper in op jouw gespreksvaardigheden. Omgaan met emoties, weerstand en het stellen van grenzen staan tijdens deze dagen centraal.

Engels en Duits

Naast basis lees- en schrijfvaardigheden, leer je een telefoon- of baliegesprek in het Engels of Duits te voeren. Daarnaast wordt je woordenschat uitgebreid met gemeentelijke vaktaal.

Social media

  • de inzet van social media bij klantcontact
  • de (tegen)kracht van social media
  • social media als informatiemedium
  • het gebruik van social media bij de eindpresentatie

Inspirator: Rene Boendër

> Lees meer

Trainingen voor seniors en teamleiders

Meeluisteren en coachen

  • het beoordelen en analyseren van het klantgesprek
  • effectief coachen op gespreksvaardigheden
  • de eigenschappen van een goede coach
  • appreciative inquiry
  • het coachgesprek
  • waarden en overtuigingen
  • valkuilen bij het coachen
  • one-minute coaching
  • het motiveren van mensen

Inspirator: Max Landsberg, Ron Fry, Frank Barrett en Herman Wittockx

Effectief communiceren

  • wat is de rol van communicatie?
  • het stellen van vragen
  • de kracht van de stilte
  • structuur voor een (coach)gesprek
  • presentatietechnieken
  • het voeren van een sollicitatiegesprek en het psychologisch contract
  • conflicthantering

Monitoring

  • planning en forecasting van werkaanbod
  • interpreteren van (realtime) gegevens
  • het nemen van adequate acties en de gevolgen hiervan

Social media

  • de inzet van social media bij klantcontact
  • de (tegen)kracht van social media
  • social media als informatiemedium
  • het gebruik van social media bij de eindpresentatie

Inspirator: Rene Boendër

Inspirerend leiderschap

  • de leidinggevende als leider, coach en manager
  • de talenten binnen een team
  • groepsdynamica
  • het houden van een effectief overleg
  • het maken van een beoordeling
  • het voeren van een beoordelingsgesprek
  • verminderen van verzuim
  • persoonlijk en situationeel leiderschap

Inspirator: Stephen R. Covey.

Meer informatie / aanmelden