Erkende MBO3-opleiding voor contact center medewerkers

Het mooie vak van contact center medewerker is in ontwikkeling. Klanten bestellen steeds meer via webshops, oriënteren zich via Social Media en willen snel en klantgericht geholpen worden.

Hoe kun jij nog meer van waarde zijn in het contact met jouw klant? Onze MBO-opleiding Waardevol Klantcontact kan je hierbij helpen.

 

 

Leren in je eigen werkomgeving

Bij Ocaro geloven we dat leren het beste gaat als je de stof direct kunt toepassen in je eigen werk. Daar hebben we de opleiding dan ook zoveel mogelijk op ingericht. Hoe je dat merkt? Je volgt een gedeelte van de opleiding op de werkvloer, de lesstof is gecombineerd met praktijkopdrachten en de opleiding is zo opgezet dat je doelgericht ervaringen kunt delen met je collega’s.

“We bieden de opleiding ook regionaal aan. Dat biedt jou de unieke kans om te leren van collega’s uit andere organisaties!”

Wat kun je van de opleiding verwachten?

Je doorloopt een compleet en inspirerend lesprogramma dat de nodige bagage biedt om klantcontacten van een klantcontactcenter (KCC) goed af te handelen. Je vergroot je kennis en verbetert je communicatievaardigheden. Zo kun je als medewerker meer waarde toevoegen aan elk klantcontact. Dat is plezierig voor jou, je klant èn voor de organisatie waar je werkt.

“Na het succesvol afronden van de examens en opdrachten ontvang je een volwaardig MBO-vakdiploma klantcontact.”

Nieuwe afbeelding (6)

Een persoonlijk leerplan

Samen met jouw persoonlijke coach stel je je persoonlijke leerplan op, op basis van een intakegesprek.

Social media

Welke invloed hebben social media op klantcontact en op gemeenten? Je leert hoe je hier als KCC medewerker mee om kunt gaan.

Workshop Waardevol verbinden

Naast de verbinding met de klant en met de waarden van jouw organisatie, verbinden we de deelnemers met elkaar door een uitgebreide kennismaking.

Persoonlijke presentatie

Sta je achter de balie? Welke invloed hebben kleding, kleur en etiquette op jouw klantcontact? Hoe kom je over op de klant? Een leuke dag waarop je praktische en persoonlijke tips meekrijgt.

Training Klantgerichte Communicatie

Klantgericht communiceren, hoe doe je dat? We leggen een eerste basis als het gaat om het denken, handelen en communiceren op basis van de klantvraag.

Rekenen

Hoe bereken je de WOZ waarde? Of de afmeting van een dakkapel? Tijdens deze module fris je je rekenvaardigheden op aan de hand van gemeentelijke onderwerpen. Uiteraard staan we ook stil bij een aantal basisvaardigheden.

Kennismodules 

Tijdens deze modules vergroot je je inhoudelijke vakkennis in relatie tot de meest gestelde vragen van klanten. Denk daarbij aan de werkvelden: Burgerzaken, Bouwen en Wonen, Belastingen en Openbare Ruimte, Werk en Inkomen en WMO.

Nederlands

Wat hebben taal en klantgerichtheid met elkaar te maken? Deze module ondersteunt je in het klantgericht en correct afhandelen van klantcontact. We werken aan de verbetering van je spreek-, luister- en schrijfvaardigheden.

Waardevol Klantcontact

Tijdens deze module gaan we dieper in op jouw gespreksvaardigheden. Omgaan met emoties, weerstand en het stellen van grenzen staan tijdens deze dagen centraal.

Persoonlijke coaching en begeleiding

Gedurende de opleiding kun je een beroep doen op een persoonlijke coach van Ocaro en de praktijkopleider van de gemeente.

Moderne vreemde taal

Naast basis lees- en schrijfvaardigheden, leer je een telefoon- of baliegesprek in het Engels of Duits te voeren. Daarnaast wordt je woordenschat uitgebreid met gemeentelijke vaktaal.

Marketing & Klantcontact

Wat is marketing en wat is de invloed hiervan op jouw klantcontact? Welk marketingbeleid heeft jouw organisatie? Welke communicatie uitingen zijn van invloed op jouw dagelijks werk?

Contact Centers in alle vormen

Je hebt contact centers bij gemeenten, maar ook bij commerciële organisaties. Wat zijn kenmerken van contact centers? Wat kun je leren van andere contact centers? Omdat we je opleiden tot medewerker Contact Center is het van belang dat je een nog bredere blik hierop krijgt. Samen met je medecursisten breng je ook een bezoek aan een ander contact center. Om te leren van elkaar.

Aanmelden

Wil je je aanmelden of meer informatie over de opleiding?

Neem contact op

Voor wie?

Voor wie is de opleiding bedoeld?

Voor alle klantcontactcenter medewerkers van gemeenten, zowel baliemedewerkers als medewerkers telefonie.

Regionaal

We verzorgen de opleiding in company voor meerdere deelnemers van een organisatie of regionaal voor meerdere organisaties tegelijk.

Voordelig en erkend

Voordelig en erkend

Erkend opleiden heeft als voordeel dat het grootste deel van de kosten vergoed kan worden door de subsidieregeling Praktijkleren.

 

Ocaro is geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO)

crkbo_263x249

Samenwerking met ROC's

Samenwerking Ocaro, ROC’s

Voor het erkend opleiden traject werkt Ocaro samen met het ROC van Twente en het ROC Midden Nederland. Het ROC is (wettelijk) verantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van het opleidingstraject en toetst één en ander periodiek in de praktijk.

crkbo_263x249