Waardevol Coachen in klantcontact

 

Als coach of senior heb je soms het gevoel dat je niet verder komt. Je wilt helpen om gedrag te veranderen, maar je loopt wat vast. De stijl van coachen is teveel van hetzelfde. En bij het online coachen loop je hier misschien nog wel meer tegenaan.

 

✔ Wil je mensen online nog meer kunnen motiveren?

✔ Ben je klaar om alternatieve coachtechnieken voor klantcontact leren?

✔ Wil je nog sterker worden in het achterhalen van persoonlijke leerdoelen?

✔ En mensen vanuit intrinsieke motivatie laten groeien naar ‘eigenaarschap in klantcontact?

 

Profiteer dan van meer dan 16 jaar ervaring van Anouk in het coachen in klantcontact. Van meeluisteren en coachen ‘in de basis’ tot inspirerend coachen. En natuurlijk ook hoe je dat online doet.

Hieronder vind je ons nieuwe aanbod!

* Luz is een online QM en – leeromgeving. Je krijgt toegang in Luz als coach. Hier kun je oefenen met het uitluisteren en beoordelen van gesprekken.

Meer informatie

Leergang Waardevol Coachen

De leergang Waardevol coachen bestaat uit 3 modules. Hieronder staan deze modules omschreven.

Naast dat je de hele leergang kan volgen, zijn ook de modules los te volgen. In een intake kunnen we samen bepalen waar je momenteel staat als coach en wat op dit moment het beste bij jou past.

Modules

1. Praktisch coachen

We beginnen bij het begin, het meekijken, -luisteren en coachen in de praktijk. Je leert:

  • Het meeluisterproces: Hoe kijk- en luister je mee met medewerkers? Hoe vaak doe je dat? Wat heb je ervoor nodig?
  • Analyseren en Waarderen: Hoe waardeer je wat je gezien en gehoord hebt? Wat is er concreet goed aan en wat kan verbeterd worden?
  • Coachen naar aanleiding van het meeluisterproces: Hoe coach je op wat je gezien en gehoord hebt? We geven je een leidraad in de vorm van ‘de 10 stappen van coachen’. 
  • Online coaching: Hoe coach je effectief op afstand?

2. Verdiepend coachen

Je hebt een ritme gevonden als coach, maar hebt het gevoel dat je soms niet ‘verder’ komt. De medewerker is bijvoorbeeld niet intrinsiek gemotiveerd of heeft weerstand. Je wilt helpen om gedrag te veranderen, een alternatieve denkwijze aan te reiken en mensen in beweging te krijgen.

Leerdoelen liggen niet alleen op het niveau van vaardigheden, maar zijn diepgaander van aard. Houding, gedrag en overtuigingen spelen ook een rol als je je wil ontwikkelen. in deze module gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen:

Je leert:

  • Het houden van een goede intake
  • Het maken van een begeleidingsplan
  • Interventies en coachtechnieken, zoals: provocatief – en situationeel coachen
  • Lichaamstaal lezen
  • Het coachen op eigenaarschap in klantcontact vanuit teamperspectief
  • Kennis van het brein toe te passen in coaching

3. Inspirerend coachen

Vanuit de overtuiging dat je meer kunt betekenen voor anderen wanneer je zelf sterk in je schoenen staat, gaan we in deze module bezig met jou! Wie ben je en wat maakt wie je bent? Je leert je talenten en valkuilen kennen en vergroot je autonomie en zelfvertrouwen. In deze module gaan we bezig met:

  • NLP
  • Teamcoaching
  • Groepsdynamica
  • Persoonlijk leiderschap
  • Het coachen op eigenaarschap vanuit organisatieperspectief

Heb je interesse om verder te groeien in dit mooie vak? Heb je het gevoel dat deze leergang bij je past? Wij zouden het geweldig vinden om samen met jou dit avontuur aan te gaan!