In juni 2018 startte ik als kandidaat met het leer-werktraject Erkend Talent. Onderdeel van de opleiding zijn de werkbezoeken. Zo bezocht ik onlangs samen met mijn klas Mediq in Utrecht. Het doel van het werkbezoek was om een indruk te krijgen hoe het Klant Contact Centrum van een grote organisatie in de praktijk werkt.

Warm welkom, prettige werkomgeving

Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door de interne trainer David. Onder het genot van een heerlijke kop koffie werden we bijgepraat over de organisatie en de producten van Mediq. Vervolgens kregen we een rondleiding door het indrukwekkende gebouw. Wat mij opviel was de werkomgeving: die is open en transparant, met veel licht. Tegelijk zijn er kantoorruimtes met melkglas, waardoor je voldoende privacy ervaart.

Een kijkje bij de KCC’s

De KCC’s zijn ingedeeld per productgroep, zoals hulpmiddelen voor diabetici en stomazorg. Elk product heeft specifieke eigenschappen en doeleinden. De hoeveelheid telefoontjes per werkplek verschilt sterk. In het KCC zijn eilanden van zes werkplekken, die bekleed zijn om geluiden te dempen. Ook is er een display waarop het aantal wachtenden te zien is. ‘No pressure’ dus…

Verbazing door veelzijdigheid

Alle werkplekken hebben twee beeldschermen waarop je de benodigde informatie kan verwerken en raadplegen. Zodra het ene gesprek eindigde, volgde automatisch het volgende. Tijdens het meeluisteren met enkele gesprekken hoorde ik veel variatie in de vragen en waren er veelzijdige contacten. Tot onze grote verbazing werd er ook nog veel gefaxt, met name door de huisartsen.

Positieve sfeer

De positieve sfeer heeft de meeste indruk op mij gemaakt. Het is niet iets tastbaars, maar meer een sfeer die er hangt. Een positief gevoel dat op de verschillende afdelingen merkbaar is zodra je binnenkomt. Wat ook imposant is? De reikwijdte van dit bedrijf in Nederland én internationaal!

Is het iets voor mij…?

Zou ik bij Mediq willen werken? Jazeker! Wel het liefst op een afdeling waar je de tijd voor de klant of andere partijen kunt nemen. Het contact met leveranciers en anderen vind ik ook erg leuk. Ik zoek graag dingen uit, maar heb minder met het op een hoog tempo afwerken van klantvragen.

 

Wij willen David bedanken voor zijn inzet en enthousiasme tijdens dit werkbezoek!

Door: Manon Monshouwer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *